Kiusuennetus
Tõhus koolikiusamise ennetamine ja vähendamine on süsteemne, teaduspõhine ja kogu koolipere kaasav
Kiusuennetusest meie koolis
- Kooli tugisüsteem tervikuna töötab ennetavalt selle nimel, et kooli ja kodude vahel ei oleks tugevaid barjääre ning saaks toimida koostöö.
- Klassiõpetajatele on kasvatustegevusteks ette nähtud aeg, mis võimaldab pühenduda klassisiseste suhete ülesehitamisele ja märgata seal kujunevaid suhteid.
- Meie jaoks oluline arvestada laste eripäraga ja pakkuda neile toetavat keskkonda, mis ennetaks ja vähendaks koolikiusu.
- Kooli sotsiaalpedagoogi juhtimisel rakendame algklassides SPLO (sotsiaalsete probleemide lahendamise oskused) metoodikat, mis õpetab lastele, kuidas omavahelvahel ette tulevaid suhtlusprobleeme ennetada ja lahendada.
- 2024. aasta sügisel lükkame käima meie kooli esimese õpilasomavalitsuse.
- Pöörame tähelepanu sellele, et klassis, koolis ja töökohal valitseks hea kliima.
- Vanemate Akadeemia sündmuste kaudu ehitame ühist suhteruumi ja arusaamist lastevanemate ja õpetajate seas.
- Jagame õpilaste ja õpetajate vaimset ja füüsilist heaolu puudutavat infot ja materjale.
Pean koolijuhi üheks olulisemaks ülesandeks koolipere vaimse ja füüsilise tervise hoidmist ning soovin Tõrvandi Koolis luua õppimist ja arengut toetava avatud ja sõbraliku atmosfääri.
Kristi Aria
Mis on ja ei ole kiusamine?
Kiusamine on süstemaatiline tegevus, kus samale õpilasele tehakse korduvalt liiga sihiliku ja teadliku tegevusega ning kannatajal on raske end kaitsta. Kiusamine saab jätkuda ja kasvada vaid siis, kui kõrvaltvaatajad selle heaks kiidavad või teesklevad, et ei märka.
Kiusamine ei ole õrritamine ja müramine, vaidlused ja lahkarvamused, mis mööduvad.